18. decembar 2020.

Kako do željene pesme za reklamu, film ili seriju?

Vrlo LAKO. Uprkos uvreženom mišljenju da je proces licenciranja dugotrajan i veoma komplikovan, naša iskustva govore drugačije.

Kada vam zatreba pesma za reklamu, film, seriju, predstavu, najbrži i najefikasniji način je da se obratite pablišeru i rešenje će biti na vašem stolu u najkraćem mogućem roku. Zašto pablišeru? Pablišeri, u svom portfoliju imaju veliki broj pesama. Oni su i zastupnici velikih internacionalnih kataloga i  imaju bogato iskustvo u licenciranju, kroz saradnju sa autorima i nosiocima prava sa jedne strane i marketinškim agencijama, produkcijskim kućama i kreativnim industrijama sa druge. Međusobna saradnja pablišera, kako u svetu, tako i na našem tržištu, dodatna je olakšavajuća okolnost koja takođe skraćuje vreme potrebno do dobijanja licence. Takođe licenciranje preko pablišera omogućava da se na jednom mestu ’očiste’ i autorska i master prava.

Sama procedura licenciranja je kratka i jasna.

Ukoliko već imate zamisao koja pesma bi vaš proizvod, produkciju ili reklamu plasirala u najboljem svetlu, obratite se pablišeru i biće vam obezbedjena dozvola uz najbolje moguće uslove i u najkraćem roku. Ukoliko pak, nemate ideju ili konkretno delo koje bi se uklopilo u vaš projekat, pablišer je tu da vam ponudi najveći izbor domaće, strane ili produkcijske muzike. Svakako, najvažnija je saradnja između publišera i klijenta tokom kreativnog procesa, kako bi ponuđene pesme na najbolji način ilustrovale i podržale poruku koju treba poslati. Produkcijska muzika podrazumeva odmah dostupne pesme koje zadovoljavaju sve potrebe savremenih Tv i radio stanica, kao i filmskih i televizijskih produkcija i po pravilu, licenciranje produkcijske muzike je najbrže i najekonomičnije.

Ne treba zanemariti ni činjenicu da su često mladi autori i izvođači, kao i njihovi izdavači i pablišeri, spremni da ustupe svoje pesme za korišćenje i bez naknade kako bi proširili svoju publiku i dobili brzu promociju. To nikako ne znači da su ove pesme lošije ili manje vredne od drugih. Naprotiv, one donose dah inovacije, svežinu i ekskluzivnost, te često mogu da rastu zajedno sa proizvodom koji reklamiraju ili filmom, serijom u kojima su upotrebljene. Najbolji savet producentima i kreativnim direktorima je da obrate pažnju da novitete iz izdavačkih i pablišerskih kuća, gde često mogu naći prave muzičke bisere za svoje projekte, koji im, pri tome neće ’razbiti budžet’.

Dobar izbor pesme za audio vizuelni projekat (reklamu, seriju, film, igricu itd.) važan je trenutak dolaska do ciljne publike, jer udiše reklami ili filmu potpuno novu dimenziju. Jedna od najvećih pogodnosti licenciranja je to što dovodi do „pasivnog prihoda“. Drugim rečima, kada je muzika napisana i proizvedena, licenciranjem prihoduje umetnik, prihoduje fimska ili marketinška industrija, a najvažnije je što se i samoj pesmi pruža neki novi život.

Evo primera uspešnog i efikasnog licenciranja, i saradnje pablišera i klijenta u kojoj je licenca obezbeđena za svega par dana.

 

Vojislava Mitrović

*Autorka teksta je dugogodišnji menadžer za sinhronizacije i licenciranje u Tin Drum Music

Ostali naslovi

Svi naslovi

Da li znate svoja prava i kako da ih ostvarite?

Stavljamo vam na raspolaganje svoje višedecenijsko iskustvo, kako u Srbiji, tako i u svetu.

Javite nam se!

ostvarisvojaprava@mascom.rs

 tel: 011 30 89 205

Autori

Jovan Matić

Slobodan Loka Nesovic

Srđan Mitrić

Bojana Zimonjić Jelisavac - Mondo.rs

Emina Peruničić

Tatjana Bukvić