4. Oct 2023.

CEO WARNER MUSIC GRUPE O AKTUELNIM DEŠAVANJIMA U MUZIČKOJ INDUSTRIJI

CEO Warner Music Grupe, Robert Kyncl, razgovarao je o uticaju veštačke inteligencije i važnosti izdavačkih kuća u muzičkoj industriji na Code konferenciji.

Kyncl je argumentovao da tradicionalne muzičke izdavačke kuće ostaju relevantne zbog složenosti muzičkog pejzaža i potrebe da se očuva karijera umetnika, povlačeći paralele sa evolucijom industrije oglašavanja. Istakao je da je muzička industrija verovatno lider u usvajanju veštačke inteligencije i regulaciji iste u narednoj godini, ističući važnost zaštite prava umetnika. Kyncl je naveo da je poslovni model strimovanja muzike otporniji od industrije strimovanja video sadržaja, uz veliki rast i mogućnosti optimizacije cena. Prepoznao je usporavanje u akvizicijama muzičkih prava, ali je istakao da to može dovesti do nižih kupovnih uslova, što bi moglo koristiti Warner Music Group.

U sažetku, Kyncl-ova razmatranja naglašavaju kontinuiranu važnost muzičkih izdavačkih kuća, evoluciju uloge veštačke inteligencije u industriji i jedinstvenu otpornost poslovanja strimovanja muzike.

U poslednjim mesecima, CEO Warner Music Grupe, Robert Kyncl, pažljivo prati primenu veštačke inteligencije u muzičkoj industriji - što nije iznenađujuće, s obzirom na to da je u muzičku industriju došao iz "Big Tech" sveta, tačnije sa YouTube-a, gde je bio glavni izvršni direktor za poslovne aktivnosti. Takođe, s obzirom na njegovu trenutnu ulogu, nije iznenađujućeda se zalaže za povećanje cena na servisima za strimovanje muzike. Oba ova pitanja su se pojavila tokom Kyncl-ove sesije pitanja i odgovora na Code konferenciji u Laguna Niguel, Kalifornija, 26. septembra.

Ali ono što je možda bilo iznenađujuće - barem za tehnološkog stručnjaka kao što je Kyncl - bilo je njegovo racionalno i smireno objašnjenje zašto tradicionalne muzičke izdavačke kuće i dalje ostaju relevantne i nastavljaju da uspevaju u trenutnom muzičkom ekosistemu. Sa dolaskom digitalnih platformi, uključujući otvorene poput YouTube-a i SoundCloud-a - i sa širenjem platformi za distribuciju nezavisne muzike poput DistroKid i TikTok-ovog SoundOn-a - neizbežno je da posmatrači muzičke industrije iz sveta tehnologije vole da spekulišu o mogućnosti da bi muzičke izdavačke kuće u dugoročnom smislu mogle postati irelevantne.

U svetu gde svako može snimiti muziku koristeći desktop audio radnu stanicu (DAW) i direktno je postaviti na YouTube ili na Spotify preko distributivnih platformi, argument ide u prilog tome da izdavačke kuće ne mogu mnogo toga da urade.

Kyncl je ponudio snažan kontraargument ovom stavu na Code Media konferenciji, praveći paralelu između muzičkih izdavačkih kuća danas i industrije oglašavanja pre desetak ili dvadesetak godina. Tada su mnogi predviđali da će agencije za oglašavanje nestati zbog dolaska Google AdWords-a, koji je omogućio svakom biznisu da postavi prilagođenu kampanju na Google platformama. Ipak, agencije za oglašavanje nisu nestale. Danas su "najveći kupci kompanijama kao što je Google", rekao je Kyncl publici na Code konferenciji. 2000. godine, kada se AdWords pojavio, svi su predviđali da će agencije nestati, jer su svi brendovi mogli direktno da se obrate AdWords-u i kupe oglasni prostor. Međutim, pojavilo se mnogo različitih platformi, složena oglašivačka tehnologija; kompleksnost se eksponencijalno povećala, brendovima je bila potrebna pomoć, a agencije su je pružale.

“I vidim veoma blisku analogiju [između toga i] našeg poslovanja. Muzika je neverovatno široko distribuirana. Svi na svetu slušaju muziku. Mi smo na svim platformama. I kompleksnost je na visokom nivou. Što više ljudi postavlja sadržaj, i što više ljudi dobija priliku da se čuje, to je veća buka, što znači da je teže probiti se kroz tu buku i održati karijeru."

Ali vrednost izdavačke kuće nije samo u izgradnji karijere umetnika - radi se i o održavanju karijere kada se ona jednom uspostavi, objasnio je Kyncl. "Kada se probiju, teško je ostati na vrhu", rekao je Kyncl. "Dakle, ciljevi umetnika se menjaju. I ponovo, mi smo tu da pomognemo u tome." Ako ste muzički umetnik, dodao je, "potrebna vam je ekipa. Potrebna vam je vojska iza vas... ako želite održivu karijeru, sa stalnim prisustvom i uspehom."

Evo još tri stvari koje smo saznali iz Kyncl-ovog govora na Code konferenciji...

1) Muzika će osetiti uticaj veštačke inteligencije pre drugih industrija

Kyncl je predvideo da će muzička industrija biti ispred drugih industrija kada je u pitanju iskorišćavanje potencijala veštačke inteligencije, i takođe će, iz nužnosti, biti ispred ostalih po pitanju regulisanja i monetizacije korišćenja veštačke inteligencije od strane subjekata koji nisu nosioci autorskih prava. "Muzika je pogodna za preporuke, prisutna je na svim platformama, kako zbog svoje široke distribucije i dobre usklađenosti s internetom, tako i zbog svog kratkog formata - generalno je prva u većini transformacija i inovacija. Dakle, muzika se digitalizuje prva", rekao je.

Kyncl je povukao paralelu između eksplozije korišćenja veštačke inteligencije u široj javnosti i ekspanzije sadržaja generisanog od strane korisnika (UGC) pre deset ili dvadeset godina. Kao što je UGC sadržaj često kršio autorska prava, tako i veštačka inteligencija ugrožava prava umetnika i nosilaca autorskih prava.

"Rekao bih da ćemo u narednoj godini videti mnogo promena u vezi sa veštačkom inteligencijom... Ono što ćemo verovatno videti je povećanje kvaliteta brzim tempom", rekao je Kyncl. Pozvao se na YouTube-ov sistem Content ID, koji pretražuje postavljene video zapise u potrazi za autorskim sadržajem (video i audio) i omogućava vlasniku autorskih prava opciju da monetizuje taj video ili zatraži njegovo uklanjanje. Inovativni sistem praktično je omogućio korisnicima YouTube-a da postavljaju sadržaj ne obraćajući mnogo pažnje na autorska prava, dok je nosiocima autorskih prava omogućio da dobijaju naknadu za korišćenje.

Kada je reč o širenju veštačke inteligencije, "moramo se njome baviti s istom pažnjom, i moramo se pobrinuti da umetnici imaju izbor", dodao je Kyncl i jasno podvukao da jednostavno odbacivanje veštačke inteligencije i borba protiv nje nisu opcija. "Moramo da prihvatimo tehnologiju, ne možemo je jednostavno vratiti u bocu. Duh iz boce se nije vratio nazad, kada je jednom izašao." Tehnologija za razvoj sistema sličnih Content ID-ju za veštačku inteligenciju još nije razvijena, ali radi se na tome.

2) Strimovanje audio sadržaja neće doživeti iste probleme koji trenutno pogađaju strimovanje video sadržaja

Poslovni model strimovanja video sadržaja prolazi kroz teške trenutke. Netflix je prošle godine doživeo prvi pad pretplata ikada (iako se od tada oporavio); izgleda da je broj pretplatnika Disney+ servisa u slobodnom padu; i sve više se govori o spajanju video striming servisa koji su se pojavili tokom proteklih nekoliko godina.

Na pitanje da li će se strimovanje audio sadržaja suočiti sa sličnim izazovima, Kyncl sa sigurnošću odgovara da neće. "Muzika je mnogo otpornija. Prvo, mislim da se dogodilo nešto neverovatno u poslednjih 15 godina. Tada praktično niko nije koristio pretplate na striming servise, a sada imamo 700 miliona ljudi širom sveta u premijum iskustvu... To je neverovatno. Mislim da je pred nama dvostruka prilika. Prvo, nastavak rasta u zemljama u razvoju, čiji će se bruto domaći proizvod povećavati. Dakle, tamo postoji mnogo prilika za rast. A zatim postoji optimizacija cena na zrelim tržištima."

Poslednja rečenica se odnosi na povećanje cena uočeno kod svih većih servisa za strimovanje muzike tokom protekle godine, i rastuće uverenje u muzičkoj industriji da će cene striminga ostati visoke - što je potvrđeno nedavnim, drugim povećanjem cena od strane Deezer-a u poslednjih godinu dana.

3) Vrela tržišta akvizicija muzičkih prava "verovatno se usporavaju malo"

Druga polovina 2022. godine donela je značajan pad u akvizicijama muzičkih prava, fenomen koji su neki pripisali većim kamatnim stopama i smanjenoj likvidnosti koja je došla s njima. Iako je došlo do blagog oporavka ove godine, prema Kyncl-ovom mišljenju, i dalje postoji usporavanje u ovom sektoru - i to bi moglo biti dobro za Warner Music Group.

"Mislim da se dogodilo to da su umetnici i tekstopisci odjednom bili spremni da prodaju kataloge, što nisu radili ranije. I stvorili su ovaj neverovatan talas. Ovakvi trendovi se dešavaju u talasima, kao plima i oseka. Dakle, mislim da sada verovatno malo usporava, ali to je u redu jer to dovodi do snižavanja ukupnih uslova."

Drugim rečima, Warner Music može kupovati više ako ukupni uslovi budu dovoljno niski?

"Naravno. Mi smo u biznisu kupovine kataloga, očigledno. Imamo izdavački katalog Davida Bowie-a, na primer, koji smo kupili pre nekoliko godina. Dakle, mi smo u tom poslu, u poslu upravljanja pravima, što znači prikupljanje prihoda sa hiljada platformi širom sveta; veoma kompleksne stvari. Ali takođe smo i u biznisu vlasništva."

Izvor Music Business Worldwide

Photo credit: Getty Images/Jerod Harris via Warner Music GroupVoxMedia's Peter Kafka interviewing Robert Kyncl at the Code Conference, September 26, 2023

 

Ostale vesti

Sve vesti