U okviru edicije „Mascom Classics“ predstavljamo vam veoma ekskluzivan zvučni zapis na kom je zabeležena muzika jedne od izuzetnih umetnica dvadesetog veka.
Ludmila Frajt (1919-1999) je takođe jedna od najoriginalnijih srpskih kompozitorki. Iako je njen opus relativno skroman po broju i obimu dela, njihova specifičnost je toliko unikatna, i to ne samo u okvirima srpske muzike nego i na polju svetske muzičke scene, da svog autora svrstava među najzanimljivije muzičke stvaralačke ličnosti svog doba. Njena dela mogu da se podele u dve grupe: kompozicije koje su inspirisane elementima stare tradicije balkanskog folklora i kompozicije bez elemenata narodnog muzičkog nasleđa.
Kompozitorka je primenjivala i kompozicione tehnike muzičke avangarde šezdesetih – aleatoriku, tehniku pokretnih klastera, mikropolifoniju, elektroniku (napisavši prvu elektronsku kompoziciju u srpskoj muzici) – ali ih nikada nije koristila dogmatski, nego kao novi put ka osvajanju dubokih slojeva emocionalnog doživljaja muzike. U njenim kompozicijama dominira osećaj za intimna, delikatna zvučna zbivanja, dok njena najznačajnija i najoriginalnija dela pripadaju grupi u kojoj su korišćeni elementi stare tradicije balkanskog folklora.
„Bila je inspirisana prastarim, paganskim balkanskim obredima, kao što su oplakivanje mrtvih, dozivanje kiše ili slavljenje paganskih božanstava. Osnovu njene specifične originalnosti čini zamisao o tome da pomenute avangardne kompozicione tehnike imaju svoje poreklo u određenim karakteristikama stare balkanske narodne muzičke tradicije,“ izjavio je povodom izlaska albuma doktor Borislav Čičovački.
Tokom života Ludmile Frajt najznačajniji srpski i jugoslovenski muzičari izvodili su njenu muziku, a početkom ovog veka znatno je poraslo interesovanja za njeno stvaralaštvo, posebno u inostranstvu, tako da je Ludmila Frajt danas jedan od retkih srpskih kompozitora čiji se integralni opus objavljuje u inostranstvu, u izdanju izdavačke kuće Certosa Verlag iz Nemačke.
Album „Muzika Ludmile Frajt – Nokturna“ po prvi put u ovom obliku biva objavljen digitalno u izvođenju hora Collegium Musicum i Žebeljan orkestra.