5. septembar 2018.

Zašto je Muse najveći bend na planeti?

„Muse“ se sada – iako zapravo nigde nije ni odlazio – vraća u velikom stilu. „Simulation Theory“ je naziv njihovog albuma koji će biti objavljen u novembru, a za koji jedan od najuticajnijih muzičkih časopisa na svetu „NME“ kaže da je povratak muzici osamdesetih uz aktuelne probleme, koje svet gleda na CNN-u.

Bes. Frustracija. Samoća. To su reči kojima Matthew Bellamy opisuje muziku benda „Muse“, britanskog benda koji postoji gotovo 25 godina. Tokom godina postali su poznati po energičnim živim nastupima, fenomenalnom falsetu pevača Matthew-a i lakoći sa kojom iznosi i najviše tonove, žestokoj bas gitari i ritam sekciji i naoko neospojivim a u njihovom slučaju idealnim kombinacijama alternativnog roka, klasičnih elemenata, elektronske muzike... Pored ovoga bend je na sebe skrenuo pažnju i Matt-ovim interesovanjem za globalne zavere, političke manipulacije, vladavinu bogate manjine, što se oslikalo i u njihovim pesmama ( „Uprising“, „Revolution“... sve do singla sa najnovijeg albuma „Thought Contasion“). Globalni uspeh postigli su četvrtim albumom, objavljenim 2006. „Black Holes and Revelations“, koji sadrži pop i elektronske elemente pod uticajima grupa 80-ih poput Depeche Mode-a. Ni na narednim albumima nisu odustali od političkih angažovanih tema građanske potčinjenosti vlade, neophodnosti pobune zadirući čak i u pomalo „Džordž Orvelovski“ distopijski svet 1984.

Upravo ih je ova kombinacija: muzike, glasa, tema i spektakularnih nastupa etablirala kao jedan od najvećih svetskih „stadionskih aktova“ – jedan od bendova koji svu svoju snagu i raskoš pokazuje pred stotinu hiljada gledalaca, koji sa njima potpuno egzaltirano pevaju u glas. To se najbolje pokazalo na turneji „Drones“ koja je trajala punih 18 meseci, na 4 kontinenta i tokom koje su održana 132 koncerta. Tokom turneje snimljen je i „koncertni film“ a glavni „krivci“ za spektakularne vizuelne efekte bili su dronovi koji su leteli iznad bine i preko publike, kao i LED laseri koji su se savršeno uklapali sa ritmom koji je bend diktirao na bini, kreirajući nestvaran svet, sličan nečemu iz „Blade Runnera“. „New York Times“ je u svojoj kritici ove turneje istakao da je bend našao na vrhuncu svoje moći, stvarajući nezaboravan doživljaj za publiku.

„Muse“ se sada – iako zapravo nigde nije ni odlazio – vraća u velikom stilu. „Simulation Theory“ je naziv njihovog albuma koji će biti objavljen u novembru, a za koji jedan od najuticajnijih muzičkih časopisa na svetu „NME“ kaže da je povratak muzici osamdesetih uz aktuelne probleme, koje svet gleda na CNN-u. Prvi singl „Thought Contagion“ inspirisan je time da su ideje poput virusa, stalno se vraćaju i šire maligniteta. „Počnete da razmišljate o stvarima o kojima inače ne biste, i da brinete o tome i pesma je, zapravo, nastala iz tog zaključka. Kako tuđe ideje mogu da vas ’preuzmu’ ukoliko niste dovoljno pažljivi“. O tome koliko je novi album zapravo omaž ’80-im godinama govori i to da je spot za drugi singl „Something Human“ urađen u stilu kultnog filma te dekade, „Teen Wolf“ ( koji je proslavio glumca Majkl Džej Foksa) a u pesmi se radi o tome kako život na turneji može da vas pretvori u, gotovo, cirskusku, životinju koja morate stalno da zauzdavate i trudite se da u sebi pronađete nešto ljudsko, objasnio je Matt.

I dok čekamo njihov novi album radujemo i najavama nove turneje, za koju bend kaže da će „biti najveća turneja do sada, koja će potpuno oduvati fanove“.  Kako su objasnili „držaće se tema koje su vizualizovane u video spotovima“ a pošto svaki put traže nešto što do sada niko nije uradio, kažu da im nove tehnologije omogućavaju da i ovog puta prevaziđu sebe.

Ostale vesti

Sve vesti